My little monsters!

I say that in the sweetest possible way! At 6 and 7 years old, they are certainly not monks or even remotely serious! But that’s how I love them! I threw away the green-yellow-red light system that the teacher before me used and I implemented my own system, one I used at my previous school but that I can now improve to fit my little ones. If you have not heard of this website (and I know some of my classmates from uni probably have not) you HAVE to go and try it! It’s Classdojo!

classdojo2

It’s fairly simple to use. I use my smartphone in class to award good points to the students who are doing good things (helping others, being on task, great team work, speaking French…) and I can also remove points when they break one of our class rule (being off task, disrespectful, talk without raising their hand or do not follow instructions) When they get 35 points, they can choose a reward from the reward poster.

We went to the computer lab on Friday and the kids got to customize their monster. I printed them with their names and glued them on the class door. I can’t wait to see their face on Monday when they see them.

I was really impressed with the impact of Classdojo on my own little monsters. I’ve never seen them so helpful and concentrated! The classroom atmosphere was so nice, full of positive energy! I just hope that last!

3 Comments (+add yours?)

  1. Madame Jus de fruits
    Apr 28, 2013 @ 20:56:51

    Je me rappelle que tu nous en avais parlé un peu! Mais je me rappelle aussi que c’était en anglais et que pour mes cocos d’accueil, j’avais peur qu’ils ne comprennent pas, ou bien moi aussi. En fait, je pensais que c’était pour les parents au début… et dans ma classe, il y a peu de parents qui iraient vraiment voir… Et j’ai une question: comment les enfants savent au nombre de points qu’ils sont rendus?

    Reply

    • lysiannedupont
      Apr 28, 2013 @ 21:05:07

      Tu peux mettre les comportements en français. En fait, tu ajustes tout en fonction de ce que tu veux renforcer dans ta classe. Les enfants ne voient jamais d’anglais ou presque en fait!
      Les enfants voient leurs points en temps réel, vu que je mets le site sur le Smartboard pendant qu’ils travaillent. En fait, dès que je n’ai pas de leçon au tableau, c’est ça qui est là. Et quand les élèves voient que je prends mon téléphone, ils savent qu’ils pourraient en avoir ou en perdre. Ils sont alerte!

      Reply

      • Madame Jus de fruits
        Apr 28, 2013 @ 21:16:59

        Ok, c’est super alors! Mais je n’ai pas de smartboard! C’est clair que si j’en ai un, j’utiliserais ça. Toutefois, je pourrais le laisser sur l’ordinateur de la classe en tout temps… HUm… c’est un pensez-y bien! Désolée pour le français! Je lis en anglais, mais j’écris in french! Et merci pour la précision!

Leave a comment